cap

Dingi szelepsapkáit még mogánbani szárazdokkban veszteglés alkalmával eltulajdonították. Azóta egy partravetett és szétszakadt gumihajóról recikláltam újakat, de azokat meg Arguineguin kikötőjében emelék el a dingimről. Ez a dolog óriási hiánycikk lehet a hajósok körében mert valahogy mindig lába kél. Lehet, hogy komoly piaci rés ezeket a műanyagszarokat a szeleptől külön árulni, mivel kereskedelmi forgalomban kizárólag együtt kaphatók és kia fene akar húsz-harminc eurót költeni egy feleslegesen megvásárolandó komplett szelepre ha csak a pár centes kupakra lenne szüksége.
Enélkül az apróság nélkül azonban a szelepek nem zárnak tökéletesen és több kevesebb idő alatt kiszuszogják a hajó felszínenmmaradása szempontjából nélkülözhetetlen levegőt. A tolvajok tehát a jelentéktelennek tűnő plasztikbigyók ellopásával, napjában többszöri csónakpumpálással ajándékoztak meg. A mai rendes úszásgyakorlatom alkalmával, teljesen véletlenül találtam egyet a tengerfenéken. A szerencsével hozzám került kincset, dupla lopás elleni védelemmel láttam el, az egyik vizuális, vagyis rikító narancssárgára és fekete sárga csíkosra festettem, amit bármelyik hajón megpillantva azonosítani tudok és végre kipofozhatom a rablót a haja alól, a másik pedig mechanikus, vagyis egy horgászdamilok horog előtti megerősítésére használt sodronyelőkével erősítettem a hajóhoz. Persze mindez lószart sem ér ha valaki annyira eltökélt, hogy csípőfogóval jár szelepsapkát lopni, hisz az így is úgy is levágná a dingiről, rakhatok én rá akár láncot is. ennél többet azonban nem áll módomban tenni a megóvása érdekében. Ha ezt is behúzzák, akkor lehet, hogy elgondolkozom a GPS- jeladó belerejtésén vagy a rejtett kamerával való tolvajfigyelő rendszer kidolgozásán, esetleg biztonsági őrt állítok egy nyavalyás szelepsapka mellé…

Hozzászólás