Yellow wonder

A honi vendégek látogatása óta nem nagyon volt érkezésem a hűséges sárgatáska kincseivel foglalkozni, de most sort kerítettem rá. Ma volt alkalmam, a Pite jóvoltából, hozzám visszatalált búvárfelszerelés szervizelésére.
Mindhárom reduktort atomjaira szedtem, kitisztítottam, új légszűrőket, o ringeket kapott, egy elöregdett nagynyomású tömlőt is kicseréltem, és minden fénylik a szilikonzsírtól. Már, csak egy palackot kell szerezzek, hogy mindet, gondosan letesztelhessem. A BCD-k szelepeit is átmostam, a frissen olajozott karabínerek precízen csattannak, és a vízalatti lámpák telepei is vígan töltekeznek, a delejt intelligensen elosztó univerzális charger ölelésében. A nagy, sárga varázstáska nem csupán a vízalatti világ kapujának “kulcsait” tartalmazta, de rejteztek benne emlékek a keletafrikai turnéról, amik felhasználásával egész hitelesen sikerül megidézni Zanzibár gasztronómiai kultúrájának egyes jeleneteit.
A különféle masalák, és a mangós zöldcsili szósz – amin szerencsére kívülről nem látszik, a benne rejlő potenciál, mert akkor vegyszerengedély hiányában, biztosan elkobozták volna a reptéri hiénák – lehetővé tették, hogy legalább olyan zamatos, kókuszos halcurryt rittyentsek, mint amilyeneket Paje, “legyeshugyos” kis kifőzdéiben tálaltak elénk.
Ezúttal megpróbáltam utánozni, a zen nagymesterinek türelmére tanító, Zanzi éttermek sebességét is, de rá kellett jöjjek, hogy a bevásárlással, szinglievezős indiánkenuzást imitáló komótos hajórajutással, a tegnapi mosatlan elpucolásával, a hozzávalók felpreppelésével, főzéssel és tálalással együtt sem sikerült annyi időt elégetni, mint amilyen lassan ott prezentálták az élelmet a fekete testvérek…
Pedig még a legendásan finom csapatijukat a “mkate wa kusukuma”-t is megpróbáltam leutánozni.
Mivel újra üzemképes, a tat korlátján csillogó hajósgrill, ezért legközelebb a skakigyártásra teszek kísérletet, zebu darabokhoz ugyan nem lesz olyan egyszerű hozzájutni a környéken, de bízom benne, hogy a szíjas, rágóshúsú, “puputehén”, Argentin marhával való helyettesítése, csak előnyére fogja módosítani ennek a finomságnak az élvezeti értékét…

Címke , ,

Hozzászólás